Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Vrei să construieşti relații de afaceri mai bune? publicat în: Comunicare | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Relatii de afaceri mai bune

Când oamenii spun ceea ce gândesc, speranţa şi intenţia lor este să fie auziţi şi înţeleşi. De mai multe ori decât ai crede, nici măcar ei nu ştiu despre ce vorbesc.

Cuvintele sunt de fapt simboluri ale experienţei, şi ceea ce spun oamenii la început este de fapt o mică parte din ceea ce vor să zică de fapt. Când oamenii încep să vorbească, primele cuvinte care le auzi reprezintă doar o mică parte din gândurile unei persoane, fără o structură a experienței, fără motive, fără valori şi opinii care generează acele gânduri. Realitatea comunicării se observa când oamenii îşi împărtăşesc simboluri, cuvinte – este extraordinar de uşor să crezi că ai înţeles când de fapt nu ai nicio idee!

Acesta este unul dintre cele mai importante motive în probleme de comunicare. Punând întrebări este un mod extraordinar de a-ți da seama ce vor să spună oamenii cu adevărat, în timp ce le dai posibiltatea și lor să-și dea seama alături de tine!

Ai putea de cele mai multe ori să culegi informaţii de un nivel mai ridicat decât ce se oferă la început dacă eşti dispus să aflii cât mai multe detalii. Întrebările permit ambelor părţi să clarifice detaliile şi să înţeleagă specificul unei probleme, în loc să reacţionezi la generalizări vagi.

Dacă te confrunţi cu o persoană supărată, o poţi ajuta să se calmeze şi să devină mai raţională în gândire, punând întrebări care te ajută pe tine, cât şi pe persoana în cauză, să umpleţi golul din informaţiile primite. Şi pe parcurs, punându-şi mintea la contribuţie, în loc să gândească cu inima, devine raţională din nou.

Poţi demonstra calm că îţi pasă de ce spun oamenii, punând câteva întrebări specifice. În acest fel, oamenii au tendinţa să aibă încredere în tine şi să coopereze.

Punând întrebări poate domoli o situaţie îndeajuns ca să se poată vedea unde este problema. Aceasta îţi permite să acţionezi corect mai devreme decât mai târziu. Poţi să descoperi planuri sau minciuni fără să ai o discuţie contradictorie. La fel ca detectivul Columbo, de la TV, poţi să pari că accepţi ceea ce auzi, şi apoi să spui ‚Doar încă o intrebare’, şi până să îţi dai seama, inevitabil vor spune adevărul.

A întreba este una dintre cele mai puternice metode pentru a afla reale informaţii din interior şi a înţelege oamenii cu care interacţionezi.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.