Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Uragane, cutremure şi motivaţia ta în vânzări publicat în: Sfaturi | tag-uri: , | comentarii: Nu sunt comentarii

Motivatia in vanzari

Dacă ai acordat puţină atenţie la ceea ce se intamla în Statele Unite în ultimul timp, ai constatat că au avut loc cutremure iar uraganele încep să prindă forţă.

Pentru început, nu vreau să minimizez impactul pe care cutremurele, urganale sau alte catastrofe naturale îl au asupra vieţii noastre. Personal, am avut parte de multe cutremure, uragane şi chiar o erupţie vulcanică. Pe deasupra, locuiesc în partea vestică şi sunt obişnuit cu prezenţa tornadelor în zonă. Aceste experienţe demonstrează în mod concret cum unele lucruri pot schimba sau pot da peste cap tot ce a fost plănuit. Scopul pentru care am ales acest subiect este de a arăta paralelele dintre ceea ce se întâmplă în dezastrele naturale şi ceea ce câteodată, se întâmplă în lumea afacerilor. În mod evident, în ambele scenarii, ceva semnificativ se poate întâmpla deodată schimbând tot ceea ce a fost plănuit pentru acea zi , pentru acea săptămână sau pe o perioadă mai lungă de timp.

Depinzând de circumstanţe , lăsăm motivaţia noastră fie să crească vertiginos, fie să scadă în mod drastic. Eu cred că eram mult mai obişnuiţi să ne adaptăm situaţiei atunci când o schimbare radicală se zărea la orizont. Permiteţi-mi să vă dau un exemplu. Înainte de apariţia laptopurilor sau a smartphone-urilor, când lumea pleca în concediu, ei chiar erau în concediu….lăsând toată treaba în urmă. Vacanţa era la orizont şi oamenii îşi intensificau productivitatea înaintea plecării. În mod evident, asupra concediului tău deţii control total. În lumea vânzărilor, sunt multe probleme care pot apărea şi nu le putem controla. Mari industrii, companii sau departamente pot avea propriile “uragane” şi “cutremure” care pot să compromită planurile.

Întrebarea pe care vreau să ți-o pun este ,”Eşti tipul acela de vânzător, care se lasă paralizat de schimbările în lumea afacerilor?” În alte cuvinte, motivaţia ta este influențată de circumstanțe? Sau operezi cu o atitudine focusată şi “încordată” neluând în calcul acele circumstanţe? Te concentrezi mai mult pe ceea ce deţii control sau te laşi copleşit de ceea ce este dincolo de controlul tău?

După toate ştirile legate de uragane, am auzit un expert zicând că persoanele care tind să ia pulsul acestor experienţe în mod eficient sunt acele personae care sunt proactive. Aceştia nu lasă totul pe ultimul moment pentru a pregăti ceea ce este necesar. Ei anticipează, acordă atenţie deosebită şi analizează ce informaţie e cea mai bună pentru ei. Persoanele care tind să se chinuie sunt acelea care rămân “blocate” – ei nu iau avertizările în mod serios sau rămân paralizaţi şi nu sunt în stare să se concentreze asupra lucrurilor care necesită atenţia lor.

În cariera ta de vânzări, când apar schimbări majore, poţi alege fie să te implici în mod activ și să crești ritmul de lucru, ştiind că vei pierde mai încolo timp. Fie, poţi să te gândești la aceste schimbări pe care nu le poţi controla pierzând şi mai mult timp, făcându-ţi fel şi fel de griji.

Persoana care este îndeajuns de motivată, alege în mod natural un ritm de lucru crescut şi duce până la capăt anumite task-uri. ( Gândeşte-te la exemplul dat anterior, al persoanei care urmează să plece în concediu, şi din cauza asta devine mai productivă).

Persoana care este slab motivată caută să renunţe cât mai repede şi începe să se streseze din cauza lucrurilor asupra cărora nu are control deplin. Recomandarea mea pentru toată lumea în domeniul vânzărilor care încearcă să prevină acest lucru să se întâmple este de a nu începe o săptămână fără a seta în prealabil obiectivele şi paşii pe care trebuie să îi parcurgi pentru a indelplini acele obiective. Dacă îţi construieşti un obicei în a începe fiecare săptămână în acest mod– şi ramând concentrat asupra creșterii motivației tale- atunci vei fi mult mai pregătit pentru a întâmpina lucrurile „neaşteptate”, care pot apărea din când în când. Vei fi mult mai pregătit în a „naviga” în zona în care nu ai pe deplin control.

Fii proactiv în construirea motivației tale în vânzări pentru că te va susţine indiferent de ce eveniment neașteptat va interveni.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.