Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Tot ce e gratis nu are valoare publicat în: Sfaturi | tag-uri: , | comentarii: Nu sunt comentarii

Reduceri si gratuitate

Dacă ceva este gratis – sau chiar mai rău, disponibil în cantităţi nelimitate- cum poate avea o valoare reală?

Ce nu-mi place la cuvântul “gratis” este că prea multe persoane de vânzări şi echipe de marketing îl folosesc ca pe o metodă de a câştiga clienţi fideli.

Întreabă-te “Cât de loial poţi rămâne unei chestii care este gratuită”? Într-adevăr, oferind ceva gratuit poate fi considerat o strategie de a mări gradul de conştientizare sau de a răsplăti loialitatea. Din păcate, “gratuitatea” este folosită poate prea mult , şi în consecinţă, poate deveni ceva la care oamenii se pot aştepta dinainte. Aici poate apărea o problemă adevărată – nu numai că “gratuitatea” nu mai are nici o valoare, dar în plus a devenit ceva la care oamenii se așteaptă.

Ce face ca “gratuitatea” să fie şi mai rea este că de multe ori este folosită ca parte a unei strategii de a face pe cineva să cumpere ceva, ceea ce în mod normal ar fi costat foarte mult.
Aceasta va duce în cele din urmă la crearea unei probleme şi mai mari, şi anume contrastul între “gratis” şi produsele foarte scumpe devine greu de înțeles pentru client.

Cealaltă problemă legată de “gratuitate” este că atrage clienţi sau potenţiali clienţi care nu îşi pot permite să îţi rămână fideli, odată ce ai decis să le oferi preţul integral. Rezultatul este un tipar de reduceri constante, toate în speranţa de a nu pierde un client. Ironia sorţii nu-i aşa? Da, “gratis” are locuşorul lui. Tu citeşti acum acest blog pe gratis. Mai mult decât atât, poţi spune că site-ul meu conţine numai lucruri gratuite.

Eu folosesc cuvântul “gratuitate” ca şi un mod de a spori gradul de conştientizare şi de a mări traficul pe site. Acest lucru este similar cu modul cum alte companii direcţionează informaţiile despre o mostră de produs, sau modul cum o persoană de vânzări poate să susţină o sesiune de training interactivă cu clienţii. Scopul utilizării “gratuităţii” este de a cunoaşte modul cum o vei folosi în strategia proprie de vânzări.

Înainte de a oferi ceva gratuit, trebuie să îţi pui următoarele întrebări:

1. Care este scopul produsului oferit?

2. Cum îmi voi măsura rezultatele finale?

3. Care este planul de acţiune pentru a muta prospecţii din sfera “gratisului” înspre cea a “venitului”?

4. Cât de bine este pus la punct planul propriu de taxare pentru a putea avea un plan al profitabilităţii eficient?

5. Voi oferi totul “gratuit” pentru toată lumea? Dacă nu o voi face, ce impact ar avea pentru cei care nu ar putea beneficia de acest lucru?

De reţinut este că în timp ce îţi dezvolţi strategia “gratuităţii”, bancherul şi contabilul tău nu vor accepta “gratisul”. Oferind ceva pe gratis te poate face să te simţi încrezător, dar până când nu vei transforma “gratisul” în profit nu o să-ţi câştigi pâinea. În final, nu crede că vei putea copia stragia folosită de unele companii software în a deveni de succes, prin oferire de milioanele de copii a ceva anume. Pentru fiecare companie de software care a reuşit să facă din acea strategie un success există cel puţin o duzină care au eşuat. Îmi place să spun oamenilor că dacă vor să încerce acea strategie, atunci permiteţi-mi să vă dau altă strategie pe are o veţi copia şi mai repede.

În fiecare lună există cel puţin o persoană sau două care cumpără un bilet la loterie care valorează un milion de dolari sau mai mult. Din moment ce a funcționat pentru ei, atunci de ce nu încerci şi tu şi anunţă-mă dacă strategia va da roade. Cuvântul “gratis” este supra-apreciat şi supra-utilizat.

Acum să ne întoarcem la muncă și să vindem cu adevărat valoare!

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.