Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Setarea obiectivelor pentru a avea succes publicat în: Atitudine, Sfaturi | tag-uri: , | comentarii: 1 comentariu

Setarea obiectivelor in vanzari

Dacă eşti un vânzător dedicat vânzărilor cu profit ridicat, atunci motivarea ta în vânzări este principalul lucru la care te gândeşti zilnic.

Fii orientat înspre obiective.

Persoanele motivate ştiu ceea ce vor cu adevărat şi sunt orientate spre a-şi atinge obiectivele propuse. A fi orientat înspre obiective înseamnă să deţii control, iar asta înseamnă să foloseşti timpul în mod eficient. Persoanele motivate nu îşi pot imagina să nu aibe obiective propuse. Face parte din ADN-ul lor. Problema este că prea multe persoane nu au un obiectiv. Asta explică şi faptul că am întâlnit foarte multe dintre aceste persoane care nu erau motivate. Ai putea spune că asta seamănă cu întrebarea legată de găină şi ou. Ce apare prima oară? Obiectivele? Sau motivarea?

Tu ai obiective?

Sunt concepute după metoda SMART? SMART înseamnă, specific, măsurabil, abordabill, relevant, şi delimitat în timp. Am să vă explic fiecare termen. Este obiectivul specific? Având obiective generale şi vagi nu vor rămâne decât idei. Cu cât obiectivul este mai specific, cu atât vei înţelege ce trebuie făcut (în mod specific) pentru a-l atinge. Măsurabil se înţelege de la sine. Dacă nu poţi măsura un ţel, atunci cum vei şti dacă l-ai atins sau nu? Nu vei putea! Abordabil pentru că te împiedică să îţi setezi obiective prea îndepărtate sau nerealizabile. Da, îmi place să am ţeluri măreţe, care sunt greu de atins, dar dacă devin practic imposibil de atins , atunci ţelul în sine poate deveni demotivant. Relevant, se referă la faptul că trebuie să corespundă cu ceea ce faci sau ceea ce reprezinţi. Un fabricant de avioane nu îşi va seta obiectivul de a vinde maşini. Scopul lui este de a vinde avioane. Iar în final, scopul trebuie să fie delimitat în timp. Dacă este lăsat în voia timpului, atunci nu mai este un obiectiv în sine. Obiectivele trebuie să aibe un punct de pornire şi terminare specific, pentru a permite persoanelor să fie concentrate şi angajate până la final. Fără un punct de finalitate, dorinţa de a atinge obiectivul respectiv va scădea semnificativ.

Fă-ți timp pentru a revizui dacă obiectivele tale se încadrează în criteriul SMART. Dacă nu se încadrează, fă unele modificări pentru a te asigura că se vor încadra. Dacă într-adevăr sunt SMART, întrebaţi-vă cum veţi putea atinge acele obiective. Ce trebuie să faceţi diferit? Este nevoie ca un obiectiv să fie spart în mai multe obiective mai mici pentru a putea atinge scopul final?

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (1 comentariu)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.