Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Învaţă să spui “NU” pentru a rămâne ferm asupra preţului publicat în: Atitudine, Negociere | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Invata sa spui nu pentru a ramane ferm asupra pretului

Când un client este reticent şi caută un preţ cât mai mic, trebuie ca tu, ca şi persoana de vânzări, să spui “nu”. Dacă te laşi dus de val, o să îţi fie din ce în ce mai greu mai încolo şi va fi foarte dificil să te redresezi.

“Nu”, nu este un cuvânt negativ în vânzări.

“Nu”, nu este un cuvânt rău. Ba chiar este una dintre cele mai uşoare metode de a obţine un preţ mai ridicat la ceea ce vinzi când tu ca şi vânzător îl spui sau cel puţin crezi în el. Prea multe persoane de vânzări – în special cei care supraapreciază relaţia cu clientul – pot avea dificultăţi în a spune “nu”.

Când o persoană de vânzări are întipărit în minte că a mulţumi clientul reprezintă totul, atunci va deveni mult mai greu ca şi vânzător să spui “nu”.
Asta devine foarte important atunci când un client propune să se mai scadă din preţ.

Chiar dacă unui vânzător îi este greu să-i spună unui client “nu” în mod direct, până la sfârşit tot vor spune ceva asemănător, de exemplu: “să vedem ce putem rezolva”. Rezultatul acestei expresii, este că va lăsa clientului o urmă de speranţă că va veni o reducere într-un final. Când se întâmpla acest lucru , apare riscul ca clientul să se îndoiască de valoarea efectivă a propunerii la care vânzătorul s-a gândit.
Oamenii de vânzări sunt obișnuiți să se lase în voia clientului în ultima secundă doar pentru că nu pot spune “nu”.

Nu numai că abilitatea de a spune “nu” este importantă în încheierea unei vânzări, dar este la fel de importantă cu oricare relaţie cu clienţii. Persoana de vânzări care nu poate să spună “nu” va permite clientului să întoarcă propunerea de vânzare în favoarea lui, ceea ce va degenera reducerea profitului pentru vânzător. Oferind clientului servicii suplimentare la același preț poate însemna acelaşi lucru. În final, totul se va reduce din profit.

Personal, cred în relaţionarea cu clienţii, dar când vine vorba doar de client, relaţia se poate transforma rapid într-una unipolara. Când se întâmplă asta, profitul încetează să existe. Protejează-ţi profitul şi te vei proteja atât pe tine cât şi abilitatea ta de a servi clientul pe termen lung.

Fără profit, compania ta se va dezbina rapid, devenind imposibil să-ți mulțumești oricare client.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.