Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Îmbunătățește-ți prospectarea cu ajutorul social media publicat în: Management, Prospectare | tag-uri: , , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Imbunatateste-ti prospectarea cu ajutorul social media

Social media reprezintă ultima modă în prospectare. Este prezentă peste tot, paginile de Facebook, Twitter și LinkedIn. Poți chiar să ai un cont pe mai multe astfel de rețele de socializare. Dar te-ai gândit cum să te folosești de asta pentru a-ți îmbunătăți rezultatele de prospectare, sau vezi asta doar ca pe ceva distractiv de făcut când ai timp?

Sau poate ești unul din acei sceptici care nu cred că rețelele de socializare pot ajuta la găsirea de clienți. Să ne gândim puțin la asta. Cele două întrebări fundamentale sunt:

1. Cum poți contacta un număr mai mare de persoane interesate?
2. Cum îi poți contacta pe cei interesați într-un mod mai eficient?

De îndată ce ți-ai definit domeniul țintă și clientul ideal din cadrul acestui domeniu, trebuie să identifici nevoile pe care le au și să îți formulezi strategia. Acum ești gata de vânătoare.

Dar ce abordare folosești? Și cum îi abordezi pe ei?

Referințele și networkingul reprezintă întotdeauna abordarea cea mai potrivită, deoarece o relație personală îți mărește șansele de a avea acces. Dar asta nu este întotdeauna posibil, mai ales dacă îți dorești să abordezi o gamă mai variată de persoane. Așa că, pe lângă aceste metode, adaugi trimiterea de e-mail-uri și apelurile la rece.

Provocarea adusă de e-mail-uri și apelurile la rece este aceea că rezultatele sunt restrânse la contactele cărora te adresezi și posibilitatea ca acestea să nu primească mesajul tău.

În eventualitatea în care persoanele pe care le-ai ales nu au observat mesajul tău, suni și trimiți e-mail-uri în mod repetat pe o perioadă de căteva săptămâni, poate chiar luni. Aceste insistențe îți vor mări cu siguranță șansele de a primi un răspuns, dar vor exista întotdeauna acei câțiva potențiali clienți care nu răspund niciodată. Cât de mare este numărul acestora depinde de cât de bun este mesajul tău.

La final, succesul metodelor tale este direct proporțional cu numărul de persoane de pe listă și cei pe care îi ispitești să răspundă pentru ca apoi să poți da startul unei conversații și să fructifici oportunitățile găsite.

Ceea ce îți trebuie este o altă strategie de prospectare pentru a suplimenta apelurile la rece și e-mail-urile și a ajuta aceste metode să se adreseze unei game variate de persoane.

Acesta este momentul în care își fac apariția mijloacele de comunicare sociale.

Prin extinderea numărului de persoane pe care vrei să le contactezi în afara listei, mesajul tău va atrage persoane de care nici măcar nu ai auzit și de care nu ai fi auzit prin referințe sau networking. Ceea ce am descoperit pe parcursul anilor în care am avut conturi pe rețelele de socializare este că cei care urmăresc des activitatea de pe aceste rețele nu sunt aceiași care răspund la e-mail-uri și apeluri.

Nu mă înțelegeți greșit. E-mail-urile și apelurile telefonice pe care le-ai trimis le-au captat atenția. Ți-au văzut link-urile către Facebook, LinkedIn sau Twitter în semnătură și au început să te urmărească pentru a vedea ce altceva mai ai de spus.

Încă nu sunt pregătiți să înceapă o conversație. Vor să te cunoască prin intermediul activității pe aceste site-uri. Cu timpul, vor ajunge să răspundă la comentariile adăugate de tine. Ar putea ajunge chiar să îți trimită un e-mail sau să te sune!

Un lucru și mai bun este că o să înceapă să te urmărească oameni noi. Pentru că vorbești pe Twitter despre problemele și evenimentele de care ești interesat, oamenii se sesizează și încep să-ți acorde atenție.

Dintr-o dată observi că ai obținut atenție din partea unor persoane care nu sunt pe listă. Mesajul tău a prins aripi și se amplifică, atrăgând atenția altor persoane din cadrul domeniului tău țintă care nu se află pe listă sau în rețeaua ta personală. Nu numai că ți-ai mărit influența asupra unui nou grup de oameni, dar ți-ai mărit și numărul răspunsurilor primite și ai completat fluxul realizărilor cu un set proaspăt de oportunități într-un mod în care nu ai fi reușit înainte.

Oamenii urmăresc rețelele de socializare. Nu aș putea să vă spun cum găsesc timp pentru a face asta. Pot doar să vă spun că fac asta, și ați face bine să fiți prezenți în cadrul acestor mijloace de comunicare pentru a le veni în întâmpinare.

Kendra Lee

Este un vânzător de top în domeniul IT și un expert în atragerea de prospecți. Este autoarea cărții “Selling Against the Goal” care a câștigat numeroase premii și președintele companiei KLA Group, companie care este specializată în domeniul IT.
Kendra Lee este speaker la evenimente la nivel internațional în domeniul vânzărilor.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.