Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Greşeli în sunatul la rece și sfaturi pentru a le evita publicat în: Prospectare | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Cum sa faci fata refuzului

Când este făcut corect, sunatul la rece poate fi un instrument eficient pentru o afacere. Totuşi, multe companii nu folosesc sunatul al rece sau fac asta ineficient. Asta se întâmplă din cauza câtorva greşeli. Iată câteva dintre ele:

• Cititul de pe un scenariu. Nu există nimic mai plictisitor pentru un prospect decât să ridice receptorul şi să audă persoana care îl apelează că se lansează într-un scenariu gata scris. Asta reprezintă lipsă de profesionalism şi îl face pe prospect să se simtă doar un nume pe o listă.

• “ Aţi fost selectat”. Acest clişeu sună la fals. Gândeşte-te puţin. De ce ar fi vreodată clientul selectat de o companie cu care probabil nu a făcut niciodată afaceri? Este ziua norocoasă a clientului? De obicei nu gândesc aşa.

• Lipsa de pasiune. Aceasta este legată de citirea unui scenariu. Multe persoane care practică cold call sună ca nişte oameni lipsiți de energie, care doar parcurg nişte paşi. Dacă există ceva care să îl facă pe client să închidă telefonul, lipsa de pasiune este un motiv bun; şi asta ne conduce la următoarea greşeală.

• Lipsa de conexiune emoţională cu prospectul. Dacă persoana care sună este plictisită şi vorbeşte mecanic, cel care ascultă va prelua starea respectivă. În orice caz, dacă persoana care sună nu este entuziasmată de produs/ ofertă, de ce ar fi vreodată prospectul?

• Oferi oportunitatea de a spune “nu”. De fiecare dată când apelantul îi adresează clientului o întrebare, nu ar trebui ca acesta să aibă oportunitatea de a spune “nu“. De exemplu, înloc să: “ Aţi vrea ca unul din reprezentanţii noştrii de vânzări să vină săptămâna viitoare?” întrebarea corectă ar fi: “ Reprezentanţii noştri de vânzări vor fi în acea zona marţi şi miercuri. Care zi ar fi potrivită pentru dumneavoastră?”. Această întrebare îi oferă clientului posibilitatea de a alege şi aduce rezultate mult mai bune.

• Să nu targetezi prospecţii pe care îi suni. Sunatul de pe o listă aleatorie ar trebui evitat cât de mult se poate. Dacă lista se poate reduce la clienţi care au mai cumpărat produse/ servicii similare în trecut, campania de sunat va avea mai mult succes.

• Să nu suni. Aceast sfat vorbeşte de la sine. Pentru a avea succes, va trebui să suni. Este chiar atât de simplu.

Evitând aceste greşeli vei face din sunatul la rece o activitate mult mai profitabilă pentru afacerea ta.

Alen Mayer

Este dedicat îmbunătățirii abilităților și ale rezultatelor oamenilor de vânzări și ale antreprenorilor, pentru ca aceștia să atingă rezultate foarte bune, să incheie o vânzare mai eficient și pentru a avea câștiguri mai mari.
Cu 20 de ani de experiență în vânzări, și 10 ani de experiență în coaching, misiunea lui Alen este de a ajuta oamenii de vânzări în atingerea obiectivelor.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.