Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

De ce să-ți notezi întrebările înainte de întâlnire publicat în: Atitudine, Sfaturi | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

De ce sa-ti notezi intrebarile inainte de intalnire

Ţi s-a întâmplat vreodată să mergi la o întâlnire şi să fii convins că îţi vei aminti tot ceea ce vroiai să întrebi clientul?

Ar fi înţelept (şi mai profitabil) dacă ţi-ai nota întrebările înainte de a te întâlni cu clientul.

Marele motiv pentru care încurajez oamenii să facă acest lucru nu este ceea ce credeţi. Probabil vă gândiţi că fac asta ca să nu uitaţi ce întrebări să adresaţi. Da, acest aspect este important, dar nu este motivul principal.

Cel mai important motiv pentru care le spun comercianţilor să-şi noteze întrebările dinainte este pentru a reuşi să analizeze fiecare întrebare şi să hotărască dacă fiecare din acea întrebare merită adresată. Vei fi de asemenea capabil să determini care este cea mai logică întrebare cu care ai putea continua discuţia.

De prea multe ori, întrebările pe care oamenii de vânzări le adresează sunt fie gândite pe moment, fie sunt atât de evidente, încât ajung să fie la limita prostiei. Gândeşte-te din timp la ceea ce vrei să afli.

Pe măsură ce gândeşti fiecare întrebare, întreabă-te dacă va ajuta clientul să identifice şi să explice nevoile sale.

Scopul tău este acela de a-l prinde pe client într-o conversaţie în care acesta îţi va spune care sunt nevoile sale. Când îţi împărtăşesc această informaţie, vei avea credibilitate pentru a explora mai adânc acest aspect prin folosirea de alte întrebări.

Întrebările imediat următoare sunt acelea care îl vor pune pe gânduri pe client.

Asigură-te că nu îl asaltezi pe acesta prea repede cu întrebări prea profunde.

Avansează în mod logic şi ierarhic, adresând fiecare întrebare la care te-ai gândit. Adresând întrebări care progresează logic, îţi vei ajuta clientul să simtă că este relaxat şi că deţine controlul. Făcând asta, îi vei permite acestuia să înţeleagă mai bine ceea ce îşi doreşte şi lucrurile de care are nevoie.

Dacă eşti prea rapid şi îi adresezi clientului o întrebare profundă mai repede decât ar trebui, rişti ca acesta să nu mai fie atât de deschis. Poate tu simţi că întrebarea pe care ai adresat-o era cea potrivită, dar trebuie să te gândeşti la felul în care va percepe clientul întrebarea.

Notarea din timp a întrebării te ajută să te gândeşti dinainte la felul în care o vei adresa, şi acest lucru îţi va permite să adresezi întrebarea într-un mod potrivit pentru client.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.