Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Cum să-ți mărești productivitatea publicat în: Atitudine, Sfaturi | tag-uri: , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Cresterea productivitatii

Nu toată munca trebuie făcută.

Unele activități ar trebui să fie ignorate.

Fă numai acele sarcini care sunt importante.

Îți sună familiar? Pare simplu, nu-i aşa? Acum că că am stabilit aceste lucruri, oamenii de vânzări pot fi mult mai productivi. Ei bine… nu e chiar așa. Chiar te gândeai că o să fie aşa simplu? Cu toate că există multe alte metode de a-ți creşte productivitatea, să ne concentrăm asupra primei sintagme.

Nu toată munca trebuie făcută. Chiar dacă persoanele de vânzări cunosc acest lucru, mulţi nu vor să îl pună în aplicare. Şi pierd şansa de a-şi spori motivarea în vânzări. Treaba stă în felul următor – mulţi vânzători îşi petrec prea mult timp făcând altceva decât ar trebui să facă pentru a fi productivi. Ei ştiu ce trebuie să facă şi de ce ar trebui făcut acel lucru.

Dar pur şi simplu aleg să nu facă acel lucru.

De ce? Ei ar prefera mai degrabă să-şi umple timpul cu altceva şi să mintă că sunt prea ocupaţi şi nu prea au când să facă treaba care le-ar aduce rezultate mai bune. Lucrurile pe care ar trebui să se axeze sunt de regulă acelea care ei cred că sunt dureroase şi greoaie, şi chiar dacă în final sunt mai benefice , vânzătorul tot nu vrea să le facă.

Să fim serioşi, activităţi precum prospectarea, follow up la problemele clientului sau facturarea sunt responsabilităţi pe care mulţi vânzători decid să nu le facă. Trist este că mulţi dintre aceştia nu o fac nici când este imperios necesar să o facă.

Câteodată, persoanele de vânzări îşi pun beţe în roate când este cazul să devină mai productivi, deoarece ei cred că trebuie să ai nişte calităţi super deosebite pentru a reuși acest lucru. Adevărul este că, dacă ar fi să încercăm să facem toate persoanele de vânzări 100% productive , mă îndoiesc că vom avea sorţi de izbândă. Un obiectiv mai realist ar fi ca un vânzător să-şi îmbunătăţească productivitatea cu 10%.

Gândeşte-te la asta pentru un moment. Poţi să îţi imaginezi cât de multe ai putea realiza dacă ai avea o jumătate de zi în plus pe săptămână sau 5 săptămâni în plus pe an? Personal ştiu că aş încheia un număr mult mai mare de vânzări. Secretul pentru a ne mări productivitatea cu 10% este de a alege unul sau două lucruri majore pe care să nu le mai facem sau să alegem lucruri pe care putem să le facem mult mai repede.

Acum intră în discuţie sintagma de la începutul articolului. Nu toată munca trebuie făcută.

O parte din muncă nu folosește aproape la nimic şi trebuie oprită. Care este scopul email-lui recapitulativ din fiecare vineri dupămasa pe care şeful tău te obligă să îl trimiți? Poate că există un scop, dar îndrăzneşte să-l pui la îndoială. Poate că vei avea o idee de a trimite mult mai rapid informaţiile şi de a descoperi o soluţie mai bună, de pe urma căreia vor beneficia toţi oamenii de vânzări.

Aceeaşi abordare trebuie luată pentru fiecare informaţie pe care eşti rugat să o transmiţi mai departe în companie.

Dacă eşti manager de vânzări, o poţi lua ca pe o misiune proprie pentru echipa ta. Cu tine la cârmă, vei găsi căi de a reduce sau modifica timpul pe care oamenii tăi de vânzări îl pierd datorită rapoartelor. Acum că ai privit în interior, direcţionează-te înspre exterior şi îndrăzneşte să analizezi tot ceea ce faci pentru clienţii tăi. Dacă faci account management la mai multe conturi majore, cu siguranță există lucruri care nu sunt necesare sau pot fi cu uşurinţă externalizate sau delegate. Metode mentru a-ți spori productivitatea chiar nu sunt atât de greu de găsit.

Totul începe cu o întrebare pe care trebuie să ţi-o pui: De ce? De ce faci o anume sarcină? Chiar trebuie să fie făcută?

Aplică acest principiu proceselor sau sarcinilor pe care le faci pentru tine şi care nu se pretează la mai multă productivitate. Spre exemplu, unii vânzători au însuşit anumite procese organizaţionale care îi fac să se simtă productivi, dar nu au finalitatea unor vânzări sau a unui profit.

Când vei vrea să te întreci pe tine însuţi şi să găseşti metode de a-ţi mări efectiv productivitatea acolo unde trebuie cu adevărat, vei găsi lucruri care îţi mănâncă din timp şi pe care le poţi elimina.

Obiectivul este simplu – măreşte-ţi productivitatea cu 10% iar apoi adăugă acel 10% la activităţi pe care vrei să le reiei (acelea pe care le-ai tot amânat). Nu îţi vei mări doar profiturile ci, îţi vei mări şi motivarea.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.