Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Cum să-ţi găseşti mentorul potrivit în vânzări publicat în: Sfaturi | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Cum sa-ti gasesti mentorul potrivit in vanzari

În ultima vreme, am auzit destui de mulţi oameni de succes vorbind despre faptul că își datorează realizările mentorilor lor. De la vicepreşedinţi de vânzări la agenți de vânzări până la patroni, ei atribuie relizările lor, măcar în parte, faptului că au avut un mentor care să-i ghideze.

Destul de des totuşi, oamenii de vânzări care aspiră să fie cei mai buni nu au pe nimeni să-i ajute să găsească calea spre succes. Unul dintre motive ar fi acela că nu ştiu unde să caute.

Iată cinci trucuri care te vor ajuta să găseşti mentorul potrivit în vânzări:

1. Gândeşte-te pentru ce ai nevoie de un mentor. Primul pas spre găsirea unui mentor bun este să te gândeşti la ce aştepţi să câştigi din această relaţie. Este o perspectivă dată carierei sau domeniului tău, cineva care te poate ajuta să depăşeşti o provocare dificilă cu care te confrunţi, sau cu altceva? Fii clar cu obiectivele tale.

2. Găseşte pe cineva de succes, cu o atitudine pozitivă, şi un bun ascultător. Caută un mentor care a demonstrat că are succes în vânzări, a experimentat provocări copleşitoare şi a atins obiective care sunt asemănătoare cu ale tale. El sau ea ar trebui să ofere un răspuns răsunător pentru problemele cu care te confrunţi în vânzări sau în carieră. Dacă înțelege prin ce treci îi va permite mentorului tău să-ţi ofere un aport valoros, să ţină evidența obiectivelor tale, şi să te îndemne să dai tot ce ai mai bun. Mentorul este antrenorul şi susținătorul tău!

3. Mentorul nu ar trebui să fie managerul tău. În timp ce managerul tău de vânzări poate acoperi rolul de mentor în multe feluri, este o idee bună să ai o persoană separată ca mentor. De ce? Pentru că vrei să ai posibilitatea de a vorbi deschis. De exemplu, poate ți-ai setat ca obiectiv să vinzi dublu faţă de cota ta. Mentorul tău te poate ajuta să dezvolţi strategia pentru a face asta, şi apoi să te împingă să îndeplineşti obiectivul. Dar mentorul tău nu-ţi va prezice la fel cum ar face managerul tău. Mentorul tău este confidentul şi strategul tău.

4. Să nu îţi fie frică să iei în calcul mentori din alte industrii sau alte medii. Nu este o regulă care spune că mentorul tău trebuie să aibă, sau să fii avut, un job similar în domeniul vânzărilor pe care îl ai tu. De fapt, sfaturi şi ghidare de le un mentor care nu lucrează în domeniul tău poate aduce o perspectivă complet nouă. Pentru că încep de la zero, ei ar putea să întrebe acel tip de întrebări care te pot duce la ispiraţia pe care nu ai fi găsit-o altfel.

5. Este în regulă să ai mai mulți mentori. Aşa cum consideri că este benefic să ai un mentor în vânzări, poţi să descoperi că este benefic să ai mult de un mentor. De exemplu, dacă aspiri la o poziţie de conducere în vânzări, un mentor care este lider în vânzări ar trebui să fie de nepreţuit. În acelaşi timp, dacă strategia ta pentru a ajunge acolo e să creşti alianţe bazate pe relaţii de parteneriat pentru companie, să ai un mentor cu astfel de experienţă este de asemeni important. Nu trebuie să ai prea mulţi mentori deoarece nu ai timp pentru a pune în practică sfaturile lor, dar să nu-ţi fie frică să contactezi mai mult de un mentor.

Un mentor poate crește semnificativ succesul tău şi odată ce ai început să cauţi, vei observa potenţiali candidaţi în jurul tău. Propune-le o întâlnire la o cafea. Ai putea fi surprins cât de deschişi sunt să te ajute, şi cât de mult vei câştiga din experinţa lor!

Kendra Lee

Este un vânzător de top în domeniul IT și un expert în atragerea de prospecți. Este autoarea cărții “Selling Against the Goal” care a câștigat numeroase premii și președintele companiei KLA Group, companie care este specializată în domeniul IT.
Kendra Lee este speaker la evenimente la nivel internațional în domeniul vânzărilor.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.