Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Cum să faci ca marketingul pe cale orală să funcționeze – partea 2 publicat în: Sfaturi | tag-uri: , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Clienti noi

Această postare este partea a doua a articolului: Cum să faci ca marketingul pe cale orală să funcționeze – partea 1

 

Care sunt șansele ca acest client să-ti facă cunoștință cu persoana respectivă? Sunt foarte ridicate, pentru că este evident că acestuia îi place ceea ce faci și consideră că poți ajuta acest eventual client; mai mult, este clar că există o relație între clientul actual și potențialul client.

Înainte de a cere să ai un contact direct, află care este relația dintre clientul tău și persoana căreia te-a recomandat și motivul pentru care i-a sugerat acesteia să te sune.

Totul este pregătit pentru a lua legătura cu această persoană. Dar ce se întâmplă dacă clientul tău refuză? Nimic, pentru că nu ai nimic de pierdut.

Trebuie să te gândești și la recomandările pe care le fac unor eventuali clienți de a te suna, dar de care tu nu știi nimic. Cum poți să afli despre ele pentru a încerca să le fructifici, transformându-le în contact direct?

Cu siguranță că este mai dificil, dar nu imposibil.

Pentru început, după ce ți-ai anunțat clientul că ai fi încântat ca acesta să vorbească despre tine cu persoane care ar putea avea nevoie de serviciile tale, spune-le că ai aprecia foarte mult dacă te-ar putea anunța printr-un e-mail sau un telefon atunci când vorbesc despre tine. În momentul în care face acest lucru, mulțumește-i și roagă-l să îți facă cunoștință cu acea persoană. Nu te aștepta ca toți să te anunțe atunci când vorbesc cu cineva despre tine; mulți o vor face și asta îți va oferi oportunitatea de a cere sa fii prezentat oficial.

Știind că mulți nu te vor informa de fiecare dată când vorbesc despre tine, poți să-i întrebi tu dacă au vorbit cu cineva despre tine. Atunci când vorbești cu un client, întreabă-l în trecere dacă a avut ocazia să te menționeze cuiva. Acest lucru te va ajuta să reperezi dacă te-au recomandat cuiva și nu au menționat asta și le va aminti de faptul că apreciezi recomandările pe cale orală. Să nu te aștepți la munți de recomandări, ci la câteva care îți vor da șansa de a le transforma în contacte directe, lucru ce îți va permite să le amintești clienților să te menționeze în discuții atunci când au ocazia.

Marketingul pe cale orală nu este o modalitate de promovare pe care să te bazezi în afacerea ta. Acestea fiind spuse, categoric trebuie să-ți încurajezi clienții să te menționeze acelora cu care intră în contact și care ar putea să beneficieze de pe urma produselor și serviciilor oferite de tine. În același timp, caută să dezvolți aceste recomandări orale în ceva concret, precum o prezentare directă.

Nu te mulțumi cu pasivitatea. Poți transforma promovarea pe cale orală în mult mai eficientele contacte directe fără a fi respingător sau agresiv. Tot ce trebuie să faci este să îi ceri clientului să-ți facă cunoștință de îndată ce te-a recomandat. Cheia stă în a ști cum să afli că ai fost recomandat.


Autor, speaker, trainer, consultant, şi un recunoscut lider în domenii precum prospectare, generarea de lead-uri şi marketing personal, Paul McCord a avut o carieră distinsă în învățământ, vânzări, training de vânzări şi managementul vânzărilor.

De-a lungul anilor el a elaborat o serie de soluţii unice şi de mare succes, pentru unele dintre cele mai frecvente și stringente probleme în vânzări şi management al vânzărilor, inclusiv pentru cele asociate relaţiilor cu clienții şi vânzării consultative.

Mai mult decât atât, Paul lucrează cu companii pentru a analiza şi a remedia problemele acestora în ceea ce privește găsirea, atragerea şi retenția oamenilor de top, sau pentru dezvoltarea de strategii eficiente de vânzări. Mai mult decât atât, efectuează și analize critice pentru determinarea slăbiciunilor în cadrul companiilor și transformarea acestora în puncte forte.

Paul este autorul cărților ”Generarea unui venit de 1 milion de dolari pe an din vânzări: Succesul în vânzări prin recomandările clienților”, ”Cum să fi un manager de vânzări extraordinar” și ”Planifică-ți succesul”, dar și a unui număr impresionant de articole.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.