Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Cum să conduci un grup de oameni din punctul A în punctul B publicat în: Atitudine, Comunicare | tag-uri: , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Cum să conduci un grup de oameni din punctul A în punctul B

Când stai de vorbă cu mai mult de doi oameni și ei te ascultă, … ești într-o poziție de lider.

Contează mai puțin că ții un toast la o petrecere, un discurs la o conferință, o ședință la o firmă sau că prezinți produse unui grup de clienți.

Ceea ce contează cu adevărat este să conduci grupul frumos și elegant, din punctul A în punctul B.

O fi greu, o fi ușor ?

Greșeala fatală pe care o fac unii oameni într-o astfel de situație este concentrarea pe sine.

Cum să fac să… dau bine… ?

Ce să spun că să primesc recunoașterea celor din fața mea ?
Cum îmi demonstrez valoarea ? … etc…

Aceste întrebări nu sunt explicite în conversație, dar ele rulează deseori în mintea celui care conduce grupul…
Într-o anumită măsură, dorința de a ”da bine” este firească și de înțeles, numai că ea nu ar trebui să fie prioritară.

Cu ce poți să o înlocuiești ?

Metoda cea mai bună pe care o cunosc mi-a fost oferită pe tavă de un prieten (vorbitor public din Canada) la un prânz pe care l-am luat împreună cu ani în urmă.

Ea răspunde la următoarea întrebare:

Cum să faci rost de energie nelimitată, în câteva secunde ?

Când prietenul meu mi-a vorbit de această mică tehnică, am crezut că glumește.
El spunea că indiferent de starea în care se află, când aplică tehnica nivelul de energie de care dispune crește brusc.

Destul de circumspect, am aplicat la rândul meu această abordare la începutul câtorva discursuri și spre surprinderea mea a funcționat perfect, de fiecare dată…

Acum vreau să îți prezint și ție acest mic secret:

Practic, în secunda în care preiei conducerea unui grup, e necesar să îți amintești că ceea ce se petrece acolo servește în primul rând grupului și abia în al doilea rând liderului său (tu).

Mai concret:

Rezultatele unei întâlniri de afaceri se măsoară în primul rând prin valoarea adăugată pe care participanții au creat-o (profituri, locuri de muncă, etc.) și abia în subsidiar prin avantajele liderului.
Rezultatele unui training sau ale unui discurs nu se referă mai ales la dovedirea competențelor vorbitorului ci la acțiunile pe care la va face respectivul grup în urma evenimentului.

Și mai concret, iată ce să faci:

Repetă-ți în mintea ta următoarea afirmație:

Ceea ce urmează să fac nu este în primul rând despre mine !

Prestația ta e importantă ! Esențială chiar ! Dar asta nu înseamnă că atenția ta trebuie să fie focalizată exclusiv asupra propriei persoane.

Când repeți această afirmație iei presiunea de pe tine și o așezi în relația dintre tine și grupul pe care îl servești.

Știu…

Ceea ce tocmai ai citit poate să pară banal, sau prea simplist,…. și totuși… funcționează !

În lumea profesioniștilor de top circulă această butadă în legătură cu performanța:

” Cei mai mari performeri fac pur și simplu foarte bine lucrurile fundamentale”

A-ți aminti că nu eşti pus acolo ca să fii ridicat în slăvi ci ca să servești interesele grupului este unul dintre lucrurile fundamentale pe care ar trebui să le facă orice speaker, manager, CEO, director de vânzări sau lider informal…

Asta nu înseamnă să te transformi într-un personaj mic și nesemnificativ.

Înseamnă doar să fii suficient de detașat de nevoia de a te face plăcut sau a mulțumi pe toată lumea (tip: nu se poate, am încercat…).

Această detașare este o marcă a liderilor autentici, o expresie a charismei personale și un prilej de… Inspirație !

Când îți spui: ”Nu este în primul rând despre mine”… creierul tău blochează celelalte mesaje subconștiente de genul: ”Cum îmi demonstrez valoarea ?”…

În acest fel orgoliul profesional se reduce în volum.

În acest fel devii un lider autentic, adică o persoană care obține rezultate pozitive pentru comunitatea din care face parte, împreună cu ea.

Andy Szekely

Este antreprenor, trainer, autor și public speaker cu o experiență de peste 12 ani în educația oamenilor maturi.

Andy este trainer specialist în persuasiune și tehnici de influențare și deține în România licențele pentru programele de training:
• Psychology of Persuasion (USA, 2004)
• Language and Behaviour Profile (LAB Profile, Canada 2005)
• Influencing with Integrity (USA, 2006)

Ca antreprenor, Andy conduce grupul de firme AS și este membru fondator al Fundației Alpha Leadership prin care oferă servicii de training, coaching și consultanță pentru organizații și intreprinzători.

Ca NLP Master Trainer cu dublă formare (2003, 2006) Andy susține programe pentru dezvoltare personală și profesională, sub formă de seminarii deschise sau training pentru companii.

A fost invitat ca speaker și trainer în 5 țări Europene, în SUA și Canada.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.