Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Ce să nu faci în timpul unei convorbiri telefonice publicat în: Comunicare | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Ce sa nu faci in timpul unei convorbiri telefonice

Să nu începi niciodată o convorbire telefonică cu un client cu care nu ai mai vorbit demult cu o replică de genul “Mă gândeam că ar fi bine să văd ce mai faci.”

Acest lucru este extrem de important dacă mediul în care vinzi este unul B2B. Dacă vinzi într-un asemenea mediu, ai de-a face cu oameni care îşi preţuiesc timpul. Este dificil să găseşti un om de afaceri care să nu aibă prea multe de făcut şi să aibă prea mult timp la dispoziţie.

Respectă-le timpul. Atunci când suni, oferă-le ceva semnificativ la care să se gândească.

Am sunat de curând un client cu care nu mai lucrasem de aproape un an. Îl cunoşteam pe domnul respectiv şi voiam doar să ştiu ce mai face. Oricât de mult mi-aş fi dorit să am o conversaţie relaxată cu acesta, ştiam că trebuie să-i vorbesc despre ceva interesant. Pentru început, am ales să împărtăşesc cu acea persoană noutăţile legate de o parte a legislaţiei federale care părea să aibă impact asupra domeniului său de activitate.

Făcând acest lucru, am reuşit să-l întreb ce părere are referitor la acest subiect, ceea ce m-a ajutat să pornesc o conversaţie interesantă. Cealaltă persoană mi-a împărtăşit informaţii esenţiale şi mi-a mărturisit cât de impresionat a fost de faptul că ştiam de această legislaţie.

Prin aducerea în discuţie a unui subiect important şi de actualitate, am reuşit să ajut clientul, nu doar să-i răpesc din timp.

După ce am vorbit preţ de câteva minute despre impactul pe care îl va avea legislaţia asupra afacerii sale, am continuat să vorbim despre comerţ în general. Conversaţia s-a desfăşurat extrem de bine. Am reuşit să dezvolt relaţia pe care o aveam cu cealaltă persoană şi, la final, am stabilit că vom vorbi din nou peste 30 de zile pe tema unei chestiuni care a rezultat din această convorbire de 5 minute.

Da, este posibil să fi avut acelaşi rezultat dacă aş fi început conversaţia cu o replică penibilă precum “Mă gândeam că ar fi bine să văd ce mai faci.” Dar, dacă aş fi făcut asta, putea exista riscul ca acea conversaţie să se termine brusc din cauza lipsei de timp.

Cea mai bună modalitate de a respecta timpul este acea de a folosi timpul în avantajul tău, prin împărtăşirea de informaţii cheie care să-i permită clientului să înţeleagă faptul că ţie îţi pasă de afacerea lui şi că îl poţi ajuta.

Dacă citeşti acest articol şi faci parte din mediul B2B, atunci cu siguranţă vor exista momente când vei putea începe o convorbire cu replica “ Mă gândeam că ar fi bine să văd ce mai faci.” Poţi începe în acest mod şi vei avea success într-o oarecare măsură.

Totuşi, eu încă sunt de părere că dacă începi o conversaţie vorbind despre ceva semnificativ şi apoi revii la obţinerea de informaţii, convorbirea va decurge mult mai bine.

Se poate întâmpla că în ambele situaţii să ai nevoie de câteva minute în plus pentru a găsi acea informaţie cu care vrei să începi discuţia, dar având în vedere că timpul petrecut cu clientul este partea cea mai importantă a unei zile de vânzări, este indicat să faci ceea ce este necesar pentru a te asigura că nu este o pierdere de timp.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.