Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Ce face un client să fie nepotrivit? publicat în: Management | tag-uri: , | comentarii: Nu sunt comentarii

Clienti nepotriviti

Dacă te grăbeşti să cataloghezi un client ca fiind nepotrivit, de regulă prin zonă se află şi un vânzător nepotrivit. Iar motivarea lor pentru a face vânzări este probabil foarte scăzută.

Ce face o persoană de vânzări să spună despre un client că este nepotriivt? În cele mai multe cazuri asta se întâmplă pentru că vânzătorul alege să creadă că, clientul este nepotrivit. Probabil vă întrebaţi de ce o persoană de vânzări gândeşte în acest mod. Răspunsul este simplu – clientul ,de regulă, nu acceptă ceea ce spune omul de vânzări.

În modul în care privesc eu lucrurile, un client poate să fie catalogat nepotrivit în mintea unui vânzător, dar acest lucru se datorează mai mult ineficienței vânzătorului în a stabili o legătură cu clientul.

O să fiu sincer şi vă pot împărtăşi că de-alungul anilor în cariera mea de vânzări, am catalogat mulţi clienţi ca fiind nepotriviți. Totuşi, când privesc înapoi şi analizez obiectiv fiecare situaţie, pot spune că a fost mai mult un eşec al comunicării mele cu aceştia. Mai simplu decât atât – nu clientul a fost cel nepotrivit. Eu am fost cel nepotrivit.

Dacă cuvântul “nepotrivit” nu ar fi însemnat ceva cu adevărat, probabil nu aş mai fi scris articolul. Dar acest cuvânt are o semnificație. Scurt şi la obiect – este un cuvânt negativ, care ne afectează starea mentală. Începe să ne distrugă motivarea în vânzări, precum şi integritatea noastră.

Ceea ce face este că ne “mănâncă” subtil perspectiva pozitivă de care avem nevoie 24 de ore 7 zile pe săptămână pentru a deveni vânzători de top. Însă, dacă doreşti să devii o persoană de vânzări slabă, atunci poţi folosi sintagma “client nepotrivit” ori de câte ori dorești. Aş sugera totuşi, ca de fiecare dată când foloseşti sintagma “client nepotrivit”, să nu o omiţi şi pe cea de “vânzător nepotrivit”.

Vânzările sunt o profesie minunată. Ceea ce o face astfel, este posibilitatea de a interacţiona şi de a avea un impact asupra mai multor persoane zi de zi.

Dacă acesta este și obiectivul tău, atunci vei fi de acord cu mine când spun că nu există un client nepotrivit cu adevărat.

Mark Hunter

Mark Hunter, “Vânătorul de vânzări,” ajută persoanele şi companiile să identifice perspective mai bune, să încheie mai multe vânzări, şi să construiască în mod profitabil relaţii pe termen lung cu clienții.
Mark Hunter a lucrat mai bine de 18 ani în divizii de vânzări și marketing a trei companii diferite aflate in topul Fortune, topul celor mai atractive 100 de companii în care să lucrezi. În timpul carierei sale a coordonat multe proiecte si mai mult decât atât, a lucrat cu lideri globali precum Coca-Cola, Kawasaki, Sara Lee, Mattel, Unilever și Godiva.
Mark a deţinut funcţii de conducere în vânzări echipe de vânzări a căror număr de membrii a variat de la 20 la 900. Acest nivel de experienţă stă la baza fiecăror programe sau training-uri pe care Mark le livrează în fiecare an pentru mii de oameni din întreaga ţară, în domeniile precum Vânzări, Comunicare şi Leadership.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.