Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

Cât de important ești pentru clientul tău? publicat în: Comunicare, Management | tag-uri: , , | comentarii: Nu sunt comentarii

Cat de imporant esti pentru clientul tau?

Fie că ești conștient de asta sau nu, baza ta de date cu clienți prezenți și trecuți reprezintă sursa ta de clientelă nouă. „Prospectând” pentru un client nou îți consumă din timp și resurse. Dacă poți găsi o metodă de a-ți îmbunătăți vânzările fără a-ți sacrifica din timpul și resursele necesare pentru sunat, dat email-uri sau reclamă vei vrea să o implementezi? Bineînțeles că o vei face.

Dacă acorzi timp și efort pentru a rămâne în legătură cu foștii clienți, îți vei mări afacerea prin vânzări directe către client, generând recomandări către prospecți de calitate.

Noi, ca și oameni de vânzări, ne gândim adesea că păstrând legătura cu foștii clienți ne poate costa prea mult din timp, efort și bani. Considerând aportul asupra investiției, acest lucru nu este adevărat – sau cel puțin pentru cei mai mulți dintre noi. Cheia este de a găsi o metodă de a comunica care este eficientă din punct de vedere al timpului, relativ necostisitoare și eficientă.

Studiile arată că pentru ca numele tău să rămână în mintea clientului, trebuie să îi contactezi de minim 14 ori pe an – chiar mai mult dacă este posibil.

Ce înseamnă să îi contactezi? Înseamnă orice formă de comunicare dintre tine și client – email, apel telefonic, scrisoare, carte poștală, mesaj de sărbători, întâlniri în persoană sau orice altă metodă de a te face remarcat clientului. Dacă comunici cu clientul, înseamnă că îi contactezi.

Care este cel mai eficient mod de a lua legătura cu foștii clienți? Studiile au arătat că nu există” cea mai bună cale” în schimb, cel mai eficient sistem de comunicare cu clientul îl reprezintă un număr de forme de comunicare.

Trimițând 14 email-uri pe an este mai bine decât nimic, dar nu reprezintă cea mai bună metodă; nici trimițând 14 scrisori – sau dând 14 telefoane. Nici trimițând 14 ilustrate poștale în decursul unui an. Dar, construind o campanie folosind o combinație a acestor metode poate deveni un sistem eficient. De exemplu, făcând un calendar pentru marketing pentru a trimite 4 cărți poștale pe an, 6 email-uri, 2 scrisori, un apel telefonic și un mesaj de sărbători în decursul anului îți permite să îți contactezi clientul aproximativ o dată la 3 săptămâni jumate în timpului unui an.

Dar, ce vei trimite? Cei vei zice de 14 ori în decursul anului? Conținutul comunicării tale este la fel de important precum și trimiterea mesajului în sine. Când comunici cu un fost client, faptul că pui ceva în fața unui cumpărător anterior nu este în mod evident un lucru bun în sine.

Oamenii tradiționali de marketing mă vor contrazice. Gândirea tradițională spune că de fiecare dată când te faci cunoscut clientului, de fapt „comunicați”. Însă, își merită banii cartea ta poștală scumpă care va ajunge în 3 secunde la gunoi? Și chiar vrei ca clientul tău să te considere un zero barat?

Succesul campaniei tale de comunicare va depinde de ceea ce comunici. Dacă vei trimite porcării doar de dragul de a trimite, clientul tău te va igonora, iar comunicarea ta și tot ce vei trimite va ajunge în cele din urmă la gunoi. Pe de altă parte, dacă comunicarea ta oferă ceva de interes și valoare îți vei învăța clientul să îți acorde atenție.

Cea mai simplă întrebare pe care să o pui înainte de a trimite orice, este „Va aduce asta valoare pentru mine (adică, este orientată înspre „mine”) sau va aduce valoare clientului meu (orientată către client)?” Dacă răspunsul nu este că aduce în primul rând valoare clientului, vei avea o comunicare care va ajunge direct la gunoi.

Ce preferi: să ai un client care te ignoră sau unul care îți acordă atenție?

Presupun că vei vrea un client care să îți acorde atenție.

Pentru a-ți determina clienții să îți acorde atenție și, prin urmare, să te țină minte constant, trebuie să te gândești cum să le trimiți un mesaj care le oferă valoare. Poți să le oferi ceva special sau pe cineva care te-a recomandat? Poți să le oferi o actualizare anuală sau bi-anuală a ceea ce au achiziționat? Poți să le trimiți sau să le dai un email cu articole de interes care se corelează cu achiziția, afacerea, sau un interes de-al lor? Ceea ce trimiți să fie consistent sau costisitor – trebuie doar să reprezinte valoare pentru client.

Un astfel de sistem are nevoie de gândire profundă și o personalizare pe măsură, însă rezultatul final va fi uriaș. Gândește-te la ce vei trimite. Ce va transmite sau ce nu va transmite legat de tine și afacerea ta. Dacă vrei ca clienții să se gândească la tine și nu să te ignore, atunci acordă timp și efort pentru a te asigura că transmiți valoare. Dacă nu ești sigur că are valoare, atunci în mod sigur nu va avea.Creând o campanie de marketing pentru clienții tăi ar trebui să fie în fruntea listei cu priorități iar campania ta ar trebui construită cu gândirea și atenția cu care ai comunica cu cei mai importanți oameni de pe pământ deoarece, pentru tine, chiar asta sunt.

Tu cum comunici cu clienții tăi? Cât de des îi contactezi? Împărtășește gândurile tale în comentariile de mai jos.


Autor, speaker, trainer, consultant, şi un recunoscut lider în domenii precum prospectare, generarea de lead-uri şi marketing personal, Paul McCord a avut o carieră distinsă în învățământ, vânzări, training de vânzări şi managementul vânzărilor.

De-a lungul anilor el a elaborat o serie de soluţii unice şi de mare succes, pentru unele dintre cele mai frecvente și stringente probleme în vânzări şi management al vânzărilor, inclusiv pentru cele asociate relaţiilor cu clienții şi vânzării consultative.

Mai mult decât atât, Paul lucrează cu companii pentru a analiza şi a remedia problemele acestora în ceea ce privește găsirea, atragerea şi retenția oamenilor de top, sau pentru dezvoltarea de strategii eficiente de vânzări. Mai mult decât atât, efectuează și analize critice pentru determinarea slăbiciunilor în cadrul companiilor și transformarea acestora în puncte forte.

Paul este autorul cărților ”Generarea unui venit de 1 milion de dolari pe an din vânzări: Succesul în vânzări prin recomandările clienților”, ”Cum să fi un manager de vânzări extraordinar” și ”Planifică-ți succesul”, dar și a unui număr impresionant de articole.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.