Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

4 semne care îți arată că ai pierdut respectul echipei tale publicat în: Management | tag-uri: , | comentarii: Nu sunt comentarii

Respect

Zilnic zeci de mii de lideri în vânzări încearcă să conducă o echipă care și-a pierdut respectul pentru ei și mulți nici măcar nu realizează că au pierdut controlul asupra lor.

Te confrunți cu una din aceste probleme?

1. Membrii echipei nu mai sunt punctuali și vin și pleacă după cum vor ei. Oare comercianții tăi evită să vină la birou sau la întâlniri din cauza unei atmosfere de lucru problematice sau din cauză că și-au pierdut respectul pentru tine și abilitatea ta de a-i controla?

2. Interacțiunile tale cu membrii echipei sunt de obicei monologuri. Consideri că oamenii te ascultă cu atenție și respect sau doar așteaptă să taci ca să poată pleca și să te ignore?

3. Membrii echipei tale încearcă să îți submineze autoritatea. Sunt entuziasmați și vor să îți împărtășească ideile pe care le au sau consideră că ceea ce ai de spus nu merită atenție și nu îți respectă părerea?

4. Cererile tale sunt ignorate sau sarcinile pe care le-ai desemnat sunt făcute fără nicio tragere de inimă. Sunt oare ocupați cu vânzările și clienții încât nu au timp să se ocupe de ceea ce aveau de făcut sau consideră că nu merită să își irosească timpul cu asta și că tu oricum nu vei lua nicio măsură în privința asta?

Este ușor pentru manageri să ignore simptomele de mai sus. De fapt, este mult mau ușor și mai comfortabil să le ignori decât să le accepți.

Dar dacă te afli în postura de a nu fi respectat de echipa ta, fie tu, fie ei au altceva mai bun de făcut. Un manager și compania pentru care lucrează nu pot rezista prea mult odată ce au pierdut respectul echipei lor.

Dar odată ce ai pierdut respectul echipei, îl mai poți recăpăta?

Am vorbit cu mulți experți în management care susțin că, odată pierdut, este imposibil să recâștigi respectul și că singura soluție este o nouă conducere.

În mare parte, sunt de acord. Cu toate acestea, am observat multe situații unde a fost posibilă salvarea conducerii. In toate cazurile, managerul a urmat acești pași:

1. Recunoașterea greșelii. Managerul a realizat că a pierdut respectul și și-a asumat îndatorirea de a rezolva această problemă.

2. Mărturisirea în fața echipei. Managerul a mărturisit fiecărui membru al echipei (fie într-o întâlnire de grup sau întâlniri individuale) că a uitat de angajamentul făcut, a dezamăgit echipa și și-a luat un nou anagajament de a ajuta echipa fără niciun fel de reținere.

3. Stabilirea de noi reguli și respectarea lor. Managerul prezintă noi reguli, dar și consecințe ale nerespectării lor, care se referă atât la acțiunile echipei, cât și cele ale managerului. Disciplina este necesară, dar trebuie să fie și demonstrată. Drept urmare, este necesar ca echipa să știe ce așteptări există de la ei și de la manager, ambele părți să aibă reguli și principii directoare, obiective cunoscute de toți și care să permită o bună evaluare.

4. Încurajarea discuțiilor și a diferențelor de opinie. Este imperios necesară crearea unui dialog deschis între membrii echipei și manager, fiind obligația managerului de a da startul și de a modera aceste discuții. Dacă managerul nu poate sparge gheața pentru a începe o conversație cu echipa, regulile și mărturiile vor fi inutile.

5. Tratatea cu respect a membrilor echipei. Foarte des se întâmplă ca membrii echipei să-și piardă respectul față de managerul lor nu numai din cauză că îl consideră incapabil, ci mai ales pentru că simt că acesta nu îi tratează cu respect. Nu te poți aștepta să fii tratat cu respect de membrii tăi dacă nici tu nu le acorzi la rândul tău respect. Mai mult ca oricare alt aspect al unei relații, respectul este reciproc. Dacă vrei să fii respectat, trebuie ca și tu să respecți la rândul tău, și managerul este cel care trebuie să dea startul acestui proces dacă se asigură că membrii echipei sunt conștienți de faptul că ei sunt respectați.

Procesul de 5 pași de mai sus nu este o soluție care să dea rezultate peste noapte. De fapt, recâștigarea respectului necesită timp, foarte mult timp, săptămâni și luni întregi.

Da, imediat ce echipa și-a pierdut respectul pentru managerul lor, cea mai rapidă soluție este înlocuirea managerului. Dar aceasta nu este singura soluție. Dacă te afli în această situație de a pierde respectul echipei tale sau dacă ai un manager care, dintr-un motiv sau altul nu poate fi înlocuit și a pierdut respectul echipei sale, pune în practică pașii de mai sus care, cu timpul, te vor ajuta să repari pagubele și să ai din nou respectul echipei.


Autor, speaker, trainer, consultant, şi un recunoscut lider în domenii precum prospectare, generarea de lead-uri şi marketing personal, Paul McCord a avut o carieră distinsă în învățământ, vânzări, training de vânzări şi managementul vânzărilor.

De-a lungul anilor el a elaborat o serie de soluţii unice şi de mare succes, pentru unele dintre cele mai frecvente și stringente probleme în vânzări şi management al vânzărilor, inclusiv pentru cele asociate relaţiilor cu clienții şi vânzării consultative.

Mai mult decât atât, Paul lucrează cu companii pentru a analiza şi a remedia problemele acestora în ceea ce privește găsirea, atragerea şi retenția oamenilor de top, sau pentru dezvoltarea de strategii eficiente de vânzări. Mai mult decât atât, efectuează și analize critice pentru determinarea slăbiciunilor în cadrul companiilor și transformarea acestora în puncte forte.

Paul este autorul cărților ”Generarea unui venit de 1 milion de dolari pe an din vânzări: Succesul în vânzări prin recomandările clienților”, ”Cum să fi un manager de vânzări extraordinar” și ”Planifică-ți succesul”, dar și a unui număr impresionant de articole.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.