Utilizați un browser vechi. Vă sugerăm să actualizați browser-ul dvs. pentru a beneficia de o experiență de calitate pe site-ul nostru: Chrome, FireFox, Opera, Safari sau Internet Explorer. [X]

4 pași pentru depășirea crizei de vânzări prin care treci publicat în: Management, Sfaturi | tag-uri: , , , | comentarii: Nu sunt comentarii

4 pasi pentru depasirea crizei de vanzari prin care treci

Dacă sunt trei factori ce cauzează o criză de vânzări, soluţia ar trebui să fie una uşoară, nu? Este de ajuns doar să înlocuieşti aşteptările negative cu unele pozitive, să ai mai multă activitate şi să-ţi schimbi strategiile de prospectare, şi vei vedea cum scapi de criză.

De-ar fi aşa uşor.

Depăşirea unei crize, sau începutul de drum al unui nou om de vânzări este dificilă. Necesită foarte multă hotărâre. Necesită dăruire. Necesită învăţarea strategiilor pe termen lung pentru a-ţi aduce cariera ca om de vânzări pe un teren stabil.

Iată patru paşi care sunt meniţi să te readucă de drumul cel bun (sau să te aducă pe drumul cel bun în cazul în care eşti nou în domeniu):

1. Începe să-ţi creezi propria atitudine de câştigător: Schimbarea atitudinii de la negativ la pozitiv nu este un proces care are loc peste noapte. Este nevoie de timp. Este nevoie de efort. Şi deşi abia aştepţi să începi să învingi criza până când îţi schimbi atitudinea, trebuie să lucrezi în mod activ pentru a-ţi schimba atitudinea în timp ce te zbaţi pentru a ieşi din criză. Un foarte bun punct de plecare îl reprezintă cartea lui Napoleon Hill „Think and grow rich”.

2. Acţionează: Este cel mai dificil lucru de făcut, dar trebuie să te autostimulezi pentru a acţiona. Din fericire, dacă lucrezi la atitudinea ta şi, în acelaşi timp îţi schimbi şi strategiile de prospectare, să te autostimulezi pentru a acţiona va fi puţin mai uşor. Activitatea te va ajuta să îţi limpezeşti mintea şi va începe să atragă încetul cu încetul clienţii de care ai nevoie cu atâta disperare. Da, la început, va trebui chiar să te forţezi să acţionezi. Nu există o cale uşoară.

3. Schimbă-ţi strategiile de prospectare: Că strategiile tale dau greş din cauză că nu mai ai încredere în ele sau din cauză că nu sunt potrivite pentru persoanele cărora te adresezi este irelevant. Găsirea şi implementarea de noi strategii te va ajuta să ai mai multă încredere în forţele tale, va alunga acel sentiment de neputinţă şi îţi va oferi noi aspecte asupra cărora să te concentrezi. Aşa cum o simplă schimbare de peisaj te poate revitaliza, tot acelaşi poate să fie efectul unei schimbări în strategia ta de prospectare.

Întrebarea este care sunt strategiile pe care le poţi folosi pentru a produce rezultatele dorite? Din fericire, există mai multe strategii posibile care te pot ajuta în afaceri. Am să menţionez câteva în rândurile ce urmează:

Dosare uitate. Dacă munceşti într-un birou atestat, probabil vei avea zeci, sute, poate chiar mii de dosare uitate la îndemână. Când a fost ultima oară când cineva de la tine de la birou s-a ocupat de acele dosare? Dacă lucrezi într-un birou tipic, atunci răspunsul este „a trecut aşa multă vreme încât nimeni nu mai ştie.” Dar ştii ceva? Există o mină de aur în acele dosare care aşteaptă să fie descoperită. Dar nu poţi să te apuci să iei dosare la întâmplare. De obicei există multe informaţii în dosarele vechi care te pot ajuta să găseşti clienţi noi. Caută dosare care au fost uitate de multă vreme sau dosare care indică persoane care ar putea fi interesate de produse şi servicii adiţionale. Dacă tot răsfoieşti dosarul, caută informaţii referitoare la situaţia financiară: concentrează-te pe cei care ar putea să aibă nevoie de tine şi care îşi permit serviciile tale.

Construieşte-ţi drumul spre succes mâncând. Probabil că ai o pauză de cafea sau mergi undeva să iei prânzul în fiecare zi de muncă. Majoritatea fac asta. Majoritatea irosesc acel timp petrecându-l singuri sau cu colegi de lucru. În loc să iroseşti timpul acela, transformă-l în timp dedicat dezvoltării profesionale. Alege un client care este un candidat bun pentru alte produse sau un potenţial client pe care să îl inviţi la prânz sau la o cafea în fiecare zi de lucru. Dacă te întâlneşti în fiecare zi cu un potenţial client la prânz, nu va dura mult până ce pregătirea ta va fi completă.

4. Învaţă să stăpâneşti strategii şi abilităţi de succes pe termen lung. Este vorba de strategii care te vor ajuta la mărirea numărului de clienţi, dar au o viaţă limitată; câte dosare uitate poţi găsi? Deşi aceste strategii pe termen scurt ajută la creşterea numărului de vânzări şi a venitului, trebuie să profiţi de această amânare pentru a învăţa şi a implementa strategiile şi abilităţile pe termen lung care vor preveni o altă criză; sau pentru a-ţi consolida cariera de om de vânzări pentru a nu mai trece printr-o asemenea criză.

Poţi depăşi o criză de carieră. Nu trebuie să ai parte de vânzări de nimic. Dar trebuie să iei măsurile necesare pentru a ieşi din criză sau pentru a-ţi întări cariera. O rafală de creştere a numărului de achiziţii nu este îndeajuns de bună. Trebuie să înfrunţi problemele de atitudine şi activitate pe care le ai şi apoi să mergi mai departe pentru a crea sau recrea baza pentru o carieră bună în vânzări. Dacă nu eşti dispus să faci asta, ai putea să te retragi din lumea vânzărilor de pe acum, pentru că nu are rost să prelungeşti agonia.

Citește și articolul precedent. Factorii care declanșează o criză de vânzări.


Autor, speaker, trainer, consultant, şi un recunoscut lider în domenii precum prospectare, generarea de lead-uri şi marketing personal, Paul McCord a avut o carieră distinsă în învățământ, vânzări, training de vânzări şi managementul vânzărilor.

De-a lungul anilor el a elaborat o serie de soluţii unice şi de mare succes, pentru unele dintre cele mai frecvente și stringente probleme în vânzări şi management al vânzărilor, inclusiv pentru cele asociate relaţiilor cu clienții şi vânzării consultative.

Mai mult decât atât, Paul lucrează cu companii pentru a analiza şi a remedia problemele acestora în ceea ce privește găsirea, atragerea şi retenția oamenilor de top, sau pentru dezvoltarea de strategii eficiente de vânzări. Mai mult decât atât, efectuează și analize critice pentru determinarea slăbiciunilor în cadrul companiilor și transformarea acestora în puncte forte.

Paul este autorul cărților ”Generarea unui venit de 1 milion de dolari pe an din vânzări: Succesul în vânzări prin recomandările clienților”, ”Cum să fi un manager de vânzări extraordinar” și ”Planifică-ți succesul”, dar și a unui număr impresionant de articole.

 

Lasă un comentariu (Nu sunt comentarii)

 

Publicitate

Dacă dorești publicitate pe acest site, te rugăm să ne trimiți un e-mail completând formularul de contact. Aceasta este oferta noastră.